
כיום בקרה רציפה של היחס בין דלק לאוויר בתערובת בעירה להפעלת טורבינות גז הופך להיות משמעותי יותר בתעשיות האנרגיה.
ניתן בקלות למדוד את כמות הגז הזורם לתא הבעירה, אבל ללא יכולת מדידה מהירה של הרכב הגז ואינדקס ה- WOBBE בזמן אמת ובתוך צינור הגז, אין אפשרות לקבוע באופן מדויק את יחס השקילות בן כמות הדלק לבין האוויר.
דרישה נוספת שאין עליה עוררין היא הפחתת פליטות, הניתנת להשגה אך ורק על ידי בקרה צמודה על תהליכי שריפה בטורבינה ביחסים שונים של דלק ואוויר, תוך כדי מניעת היווצרות והגדלה של רמת פליטות CO ו NOx.
שימוש במקורות גז טבעיים בלתי קונבנציונליים, כגון גז מפצלים וביו-גז דורש גמישות בבקרת הטורבינה, כדי להתמודד עם תנודות משמעותיות בהרכב הגזים, במצב שבו מערבבים את גזי הדלק לפני כניסתם למבער, והמאפשר להוריד את טמפרטורת הלהבה וגם את רמת המזהם NOX וכתוצאה מכך, מחייב קביעה מאוד מהירה ומדויקת של היחס בין גז לבין האוויר. המשך>>